کاربردهای مختلف سنگ تراورتن در تمامی زندگی

کاربردهای مختلف سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن جز سنگ های پرکاربرد در بسیاری از ساخت و ساز ها به حساب می آیند. مزایا و معایب بسیار زیادی را می توانیم برای سنگ های تراورتن در نظر بگیریم. با این حال تمامی سنگ ها همچون تراورتن کاربردهای بسیار زیادی را به خودشان اختصاص می دهند. در این جا ما قصد داریم به بررسی تمامی کاربردهای مختلف سنگ تراورتن بپردازیم و موارد مهم آن را بررسی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید تا در این مورد نکات بسیار ویژه ای را فرا بگیرید.

انواع مختلف سنگ تراورتن و کاربردهای آن

سنگ های تراورتن شامل آنتیک و ساییده و مات تیشه ای و چرمی و بوش همر هستند که می توانیم در نمای ساختمان ها نیز به خوبی از آنها استفاده کنیم. همچنین برای سنگ فرش برخی بخش ها نیز به راحتی قابل استفاده هستند. با این حال رنگ های مربوط به این سنگ ها به دلیل ترکیبات عالی که دارند، وقتی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند دچار هیچ گونه آسیبی نخواهند شد.

این ویژگی می تواند در کنار سایر ویژگی ها به عنوان یک عامل مثبت در استفاده از این سنگ بسیار پرکاربرد و عالی در نظر گرفته شود. سطح این سنگ خنک است و به همین ترتیب می توانیم در بخش های مربوط به دکوراسیون بیرونی ساختمان از آن استفاده کنیم.

بررسی کاربردهای مختلف سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن کاربردهای بسیار زیادی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

کاربرد سنگ تراورتن در ساختمان سازی

یکی از کاربردهای بسیار مهم تراورتن این است که به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارد به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای ساخت و ساز ساختمان ها در نظر گرفته می شود. تراورتن معمولا می تواند به عنوان یک عایق صوتی و گرمایی و البته سرمایی به خوبی عمل کند. این مورد به دلیل حفره هایی است که در داخل تراورتن وجود دارد.

لیز نبودن سنگ تراورتن

تراورتن از نظر ساخت می تواند در ترکیب با سیمان و البته ملات، یک سازه بسیار خاص و ایمن و همچنین پایدار را ایجاد کند.  معمولا به دلیل این که سطح تراورتن یکدست نیست، این مورد باعث می شود تا افراد هنگامی که روی آن راه می روند لیز نخورند. همین امر باعث می شود تا سنگ های تراورتن به بهترین شکل در برخی مکان ها مورد استفاده قرار گیرند و توجه به این نکته نیز ضروری است.

قابلیت شست و شوی سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن به راحتی قابلیت شست و شو دارند و از طریق برخی روغن ها و مواد تمیز کننده می توانیم آن ها را براق کنیم و بشوییم و به بهترین شکل تمیز کاری های لازم را انجام دهیم.

ایجاد نماهای خاص و زیبا با سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن با وجود ساختاری که دارند در برخی نماها مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا استفاده از این سنگ درجهت ساخت برخی نماها در فضای باز شهری می تواند بسیار مفید به نظر برسد.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی کاربردهای مختلف سنگ تراورتن پرداختیم و جزییات مربوط به آن ها را بررسی نمودیم. بر این اساس می توانیم بر مبنای ساختار تراورتن در برخی بخش ها از آن استفاده کنیم و زیبایی خاصی را نیز از این طریق به محیط ببخشیم.